25.03.2019
BDDK İkinci Başkanı Yakup Asarkaya Küresel Para Haftası Gong Töreni'nde konuştu

KÜRESEL PARA HAFTASI - BORSA İSTANBUL GONG TÖRENİ

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) İkinci Başkanı Yakup Asarkaya, Finansal Okuryazarlık ve Erişim Derneği (FODER) tarafından 25 Mart 2019 Pazartesi günü Borsa İstanbul’da düzenlenen "Küresel Para Haftası" kapsamındaki törende konuşma yaptı.

Child & Youth Finance International tarafından başlatılan ve her yıl Mart ayında kutlanan, "Küresel Para Haftası" çocuklara ve gençlere yönelik finansal okuryazarlığa ilişkin farkındalığı arttırmak amacıyla düzenleniyor. Küresel Para Haftası kapsamındaki Gong Töreni’nde konuşan BDDK İkinci Başkanı Asarkaya, sözlerine bankacılık sektörünün sağlamlığına vurgu yaparak başladı.

Bankaların finansal sağlamlığı kredi piyasasının etkin bir şekilde çalışması ile birlikte diğer önemli bir konu finansal tüketicilerin korunması ve finansal hizmetlere erişimlerinin arttırılmasıdır, diyen Asarkaya sözlerini şu şekilde sürdürdü:

"Son yıllarda finansal hizmetlere yönelik talebin artması finans sektörü müşterilerinin korunmasını, finansal piyasaların istikrarı ve gelişimi açısından kritik bir konu haline getirmiştir. Özellikle teknolojik ve finansal mühendislik alanındaki gelişmeler nedeniyle, finansal ürünlerin karmaşıklaşmış olması tüketicilerin bilgilendirilmesi konusunda bizlere önemli görevler yüklemiştir. Bu çerçevede finansal tüketicilerin şikâyet ve bilgi edinme talepleri Kurumumuza; E-Şikâyet Sistemi, Dilekçe, Bilgi Edinme Sistemi, CİMER, İlişkili Bakanlık ve Diğer Kurumlar ile Çağrı Merkezi olmak üzere 6 adet kanaldan iletilmektedir."

Asarkaya, "Kurumumuza ulaşan şikayetlerin, bankalarımızın sunduğu ürün ve hizmetlere ilişkin; faiz, ücret, masraf ve komisyonlara ilişkin olarak yoğunlaştığı görülmektedir. Bu kapsamda, 2015 yılında çıkardığımız Ücretler Yönetmeliği ile sınıflandırılan bireysel müşterilerden alınabilecek ve yeknesak hale gelen ücretlerin, banka bazında karşılaştırılabilir bir platformda finansal tüketiciye sunulmasına yönelik geliştirilen ve Kurumumuzun web sitesinden erişilebilen uygulama ile de şikayetlerin giderilmesinde ve vatandaşlarımızın sağlıklı bilgilendirilmesinde önemli bir adım atılmıştır" dedi.

Dünya üzerindeki birçok ülkede aşırı tüketim ve tasarruf eksikliğinden kaynaklanan sorunlar yaşanmakta olduğunu ifade eden BDDK İkinci Başkanı, şunları söyledi:

"Tasarruf oranlarını arttırmak için görevimiz başta geleceğimizin teminatı olan genç ve çocuklarımız olmak üzere tüm vatandaşlarımıza tasarruf bilincini aşılamaktır. Bilinç edindirmek, bir kişiye davranış tarzını etkileyecek zihinsel bir kavrayış kazandırılmasını ifade etmekte olup, bu anlamda öncelikle gençlerimizin ve çocuklarımızın harcama alışkanlıkları doğru şekilde yönlendirilmeli ve onlara israftan kaçınan bir tüketim kültürünü aşılamamız gerekmektedir. Çünkü tasarruf her şeyden önce gereksiz harcamaların kısılmasını gerektiren bir eylemdir."

BDDK İkinci Başkanı, finansal okuryazarlığın geliştirilmesinin, özellikle son zamanlarda daha sık karşılaşmaya başladığımız internet üzerinden dolandırıcılık girişimlerinin engellenmesi ve vatandaşlarımızın kredi kartı, telefon ve internet bankacılığı erişim şifrelerinin korunmasına yönelik gerekli tedbirleri almaları yönünde bilinçlendirilmesi bakımından acil bir nitelik taşımakta olduğunu gördüklerini belirterek, finansal okuryazarlık kavramı yalnızca finansal ürün ve hizmetlerden güvenli bir şekilde faydalanmayı değil aynı zamanda hane halklarının yerli para birimi ile yatırım yapmaya teşvik edilmesi ve ticari işlemlerde dürüstlük ve ahlakın gelişmesi bakımından da önem arz etttiğini, bu çerçevede, finansal okuryazarlık faaliyetlerinin kapsamının, ülkemiz ekonomik menfaatlerini içine alınacak şekilde, geniş biçimde ele alınması gerektiğini düşündüklerini dile getirdi.

Bu yıl 27 Mart- 2 Nisan 2019 tarihleri arasında gerçekleşecek "Küresel Para Haftası" kapsamında konuşan Asarkaya, vatandaşlarımıza tasarruf anlayışı kazandırılması ve finansal ürünlerle ilgili bilgilendirilmesine yönelik çabaları FODER ve diğer ilgili kurum ve kuruluşlarla birlikte sürdürmeye devam edeceklerini ifade ederek sonlandırdı.

Anahtar Kelimeler:

Kurumumuzun internet adresi "www.bddk.org.tr"dir ve herhangi bir sosyal medya hesabı veya mobil uygulaması bulunmamaktadır.
Kurumumuz hiçbir şekilde telefon, e-posta, internet sitesi veya başka ortamlarda kişisel bilgi talep etmemektedir!

Eski web sitemize "eskisite.bddk.org.tr" adresinden ulaşabilirsiniz.

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu

Telefon: (212) 214 5000

Posta Adresi: Büyükdere Cad. No:106 Esentepe Şişli/İSTANBUL Kullanım Şartları

Arama Sonuçları