Bireysel Müşterilere İlişkin Ücretler
Lütfen bekleyiniz...
Bankalar kredi kartından yıllık üyelik ücreti alabilir mi?

3 Ekim 2014 tarihinde yürürlüğe giren Finansal Tüketicilerden Alınacak Ücretlere İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik kapsamında bankalar, kredi kartına ilişkin imzaladığınız sözleşmede yıllık üyelik ücreti alınabileceğinin belirtilmesi ve söz konusu ücretin kartınıza yansıtılmasından en az bir ay önce hesap özetiniz ile bildirilmesi kaydıyla kredi kartı yıllık üyelik ücreti alabilirler.

Söz konusu ücretin alınacağının hesap özeti ile bildirildiği döneme ilişkin son ödeme tarihinden sonra kartınızı kullanmaya devam ederseniz, kredi kartı yıllık üyelik ücretini kabul etmiş olursunuz.

Kredi kartı yıllık üyelik ücreti ile ilgili uyuşmazlıklarda öncelikle ilgili Bankaya, buradan sonuç alınamaması halinde, Türkiye Bankalar Birliği ve Türkiye Katılım Bankaları Birliği nezdindeki Bireysel Müşteri Hakem Heyetlerine başvurabilirsiniz.

Kredi kartı yıllık üyelik ücreti ödemek istemiyorsam, ne yapabilirim?

Bankalar yasal olarak yıllık üyelik ücreti tahsil etmedikleri bir kredi kartı türü sunmakzorundadır. Bankadan yıllık üyelik ücreti ödediğiniz kartınızı ücretsiz bir kartladeğiştirmeyi talep edebilirsiniz. Banka bu talebinizi limitinizi aynı tutarakgerçekleştirmek zorundadır. Ancak ücretsiz kredi kartı, taksitlendirme ve puan/milbiriktirme vb. imkanları sunmayabilir.

Bankanın alacağı kredi kartı yıllık üyelik ücreti tutarını nereden öğrenebilirim?

Tahsil edilecek kredi kartı yıllık üyelik ücreti tutarı tahsil edilmeden bir önceki ay hesapözetinizle size bildirilmelidir. Bankanızın internet sitesinde ve banka ile imzaladığınızkredi kartı sözleşmelerinin ekinde de sizden alınacak kredi kartı yıllık üyelik ücreti tutarıbelirtilmektedir. Bu tutarda TÜFE'nin 1,2 katına kadar olan değişiklikler kredi kartı aidattutarı tahsil edilmeden bir önceki ay hesap özetinizle size bildirilir. TÜFE'nin 1,2 katınınüzerinde yapılan aidat artışları için onayınızın alınması gerekmektedir.

Kullanmadığım kredi kartı için yıllık üyelik ücreti ödemek zorunda mıyım?

Kredi kartı yıllık üyelik ücreti, borçlandırıcı nitelikteki ilk kullanımınızı müteakip ve yıllıkolarak tahakkuk ettirilebilir. Yani kredi kartınızı hiç kullanmamışsanız sizden ücretalınamaz. Ayrıca, kesintisiz olarak, en az 180 gün süreyle hareket görmeyen kredikartlarınız hareketsiz kart kabul edilir ve bu kartlara hareketsiz kaldığı müddetçeyıllık üyelik ücreti yansıtılamaz.

Kartımı kaybettim. Kart yenileme için ücret öder miyim?

Bir takvim yılı içerisinde kayıp, çalıntı ve benzeri nedenler dolayısıyla gerçekleştirileniki adete kadar kart yenileme karşılığında ücret alınamaz. Bir takvim yılı içerisindeikiden fazla yenileme talebiniz olması halinde banka ücret alabilir.

Ek kart için üyelik ücreti öder miyim?

Ek kart üyelik ücretleri bankadan bankaya değişmekle birlikte, asıl kartın yıllık üyelikücretinin %50'sini geçemez.

Sanal kredi kartı ve banka kartı için üyelik ücreti öder miyim?

Sanal kredi kartlarından yıllık üyelik ücreti, sanal kart oluşturma ve kullanma ücretialınamaz. Banka kartları için de yıllık üyelik ücreti alınamaz.

Kredi kartımdan taksitli nakit avans kullandım. Banka bana hangi ücretleri yansıtabilir?

Banka taksitli nakit avans işlemlerinizde faiz dışında sizden başkaca bir ücret talep edemez.

Kredili mevduat hesabımdan (KMH) para çektiğimde herhangi bir ücret öder miyim?

Banka kredili mevduat hesabı üzerinden kredi kullandığınızda faiz dışında sizdenbaşka bir ücret talep edemez.

Mevduat/ Katılma/ Özel Cari hesabım için hesap işletim ücreti alınabilir mi?

3 Ekim 2014 tarihinde yürürlüğe giren Finansal Tüketicilerden Alınacak Ücretlere İlişkinUsul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik kapsamında; finansal tüketicinin hesap sayısınabağlı olmaksızın müşteri bazında banka tarafından hesap işletim ücreti alınabileceğidüzenlenmiştir. Ancak Kasım 2015 tarihli yargı kararı ile söz konusu Yönetmelikhükmünün yürütmesi durdurulduğundan bankalarca halihazırda hesap işletim ücretialınmamaktadır.

Sözleşme öncesi bilgi formu neden önemlidir?

Kullanacağınız krediye ilişkin bankaca sizden alınacak ücret, masraf, komisyon vb. ilekredinize uygulanacak faiz/kar oranı bu bilgilendirme formunda yer almak zorundadır.Burada yer almayan hiçbir ücret, masraf, komisyon vb. sizden tahsil edilemez. Diğertaraftan, siz de bu formda yazılı olan tutarları ödemeyi kabul etmiş olursunuz. Bunedenle, kredinin şartlarını ve yükümlülüklerini içeren sözleşme öncesi bilgilendirmeformunu dikkatle okuyarak imzalamanız, kredi ile ilgili parasal yükümlülüklerinizibilmeniz açısından önemlidir.

Konut kredisi için kredi tahsis ücreti alınabilir mi?

Bankalar kredi kullandırırken tahsis ücreti dışında, istihbarat ücreti, kredi işlemfişi ücreti, ödeme planı değiştirme ücreti, değişken taksitli ödeme planı ücreti gibi herne ad altında olursa olsun başkaca bir ücret alamaz. Kredi tahsis ücreti, kullandırılankredi anaparasının binde beşini geçemez.

Banka aldığım kredi ile ilgili olarak benden rehin, ipotek ve ekspertiz ücreti alabilir mi?

Rehin, ipotek ve ekspertiz işlemlerinde banka yalnızca üçüncü kişilere ödediği ücretleri sizden alabilir.

Konut kredisini kullanmaktan vazgeçmeme/ kredi talebimin reddedilmesine rağmen banka benden ekspertiz ücreti alabilir mi?

Ekspertiz sonrası kredi kullanmaktan vazgeçseniz ya da kredi talebiniz bankacareddedilse dahi banka değerleme şirketinden aldığı hizmetin fatura karşılığı bedelinişirkete ödeyeceği için bu tutarı sizden ister. Bankanın sizden talep edeceği ücretekspertiz fatura bedelini geçemez.

Konut kredisi taksitlerim bitti, buna ilişkin bankadan alacağım borcu yoktur kağıdı için banka benden ücret tahsil edebilir mi?

Bir defaya mahsus olmak üzere talep ettiğiniz "borcu yoktur" şeklindeki bilgi yazılarından ücret alınamaz.

Yaptığım havale/ EFT yanlış hesaba gönderildiğinden iade oldu, ama banka benden havale/ EFT işlem ücreti alabilir mi?

Havalenin/ EFT’nin iadesi, reddi, devri ya da havale/ EFT işlemine dair bilgi değişikliği işlemlerinden bir kamu kurum ve kuruluşuna veya 3. kişilere ödenen ücretler dışındasizden ücret alınamaz. Sizden bunun üzerinde ücret tahsil edilmişse iadesi içinöncelikle bankanıza başvuruda bulunabilirsiniz.

Banka kira ödemelerim için ev sahibimin hesabına yatırdığım paradan ücret kesebilir mi?

Ev sahibinizin hesabının bulunduğu şubeden yaptığınız ödeme işlemi için Banka sizden ücret tahsil edemez. Ancak, ev sahibinizin hesabının bulunduğu şube dışında aynı bankanın başka bir şubesinden ya da işlem alanından (ATM, mobil şube gibi)ödeme yaparsanız banka sizden ücret tahsil edebilir.

Kendi bankamın ATM'sinden yaptığım işlemler için ücret öder miyim?

Hesabınızın bulunduğu bankaya ait ATM'lerden kendi hesabınız için yaptığınız para yatırma, bakiye sorgulama ve belirlenen limit dâhilinde yapılan para çekme işlemlerinden ücret alınamaz.

Başka banka ATM'sinden yaptığım işlemler için ücret öder miyim?

Başka banka ATM'si vasıtası ile gerçekleştirdiğiniz işlemlerden işlem anında sizin onayınız alınarak ücret tahsil edilebilir.

Banka, müşterilerine ilişkin bilgi ve belgeleri ne kadar süre ile saklamak zorundadır ve talep ettiğim evrak için benden ücret isteyebilir mi?

5411 sayılı Bankacılık Kanununa göre bankalar faaliyetleri ile ilgili belgelerin asılları veya bunun mümkün olmadığı hâllerde sıhhatlerinden şüpheye mahal vermeyecekkopyaları ve yazılan yazıların makine ile alınmış, tarih ve numara sırası verilerekdüzenlenecek suretleri, usulleri çerçevesinde ilgili banka nezdinde on yıl süreylesaklanmak zorundadır.03.10.2014 tarihinde yürürlüğe giren Finansal Tüketicilerden Alınacak Ücretlere İlişkinUsul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin dokuzuncu maddesinde ise, finansaltüketicilerin sözleşme, işlem fişi ve benzeri dokümanların bir örneğini talep etmelerihalinde, kuruluşlarca ilgili dokümanın düzenlenme tarihinden sonraki ilk yıl içinherhangi bir ücret alınamayacağı, ilgili dokümanın düzenlenme tarihinden itibaren biryılın üzerinde sürenin geçmesi halinde, finansal tüketiciye bilgi verilmek suretiyle,yapılan işlemle orantılı olacak şekilde makul bir ücret alınabileceği belirtilmektedir.Kurumumuzun tahsil edilen ücretlerin iadesine ilişkin aracılık görevi bulunmamaktadır.Talep ettiğiniz evraka ilişkin bankaca istenen ücret ile ilgili uyuşmazlıklarda TürkiyeBankalar Birliği ya da Türkiye Katılım Bankaları Birliği nezdindeki Bireysel MüşteriHakem Heyetlerine başvuru yapmanız mümkündür.

Bankalar bireysel müşterilerden hangi ücretleri alabilir, bankalarca alınan ücretlere ilişkin itirazlar için nereye başvurulabilir?

Bireysel nitelikteki finansal tüketicilerden alınacak ücretler 3 Ekim 2014 tarihinde yürürlüğe giren Finansal Tüketicilerden Alınacak Ücretlere İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik ile belirlenmiştir. Yönetmelik ile belirlenen ana ücret kalemleri aşağıdaki gibidir:

1.Bireysel Krediler

1.1. Tahsis Ücreti

1.2. Ekspertiz Ücreti

1.3. Taşınır ve Taşınmaz Rehin Tesis Ücreti

2.Mevduat/Katılım Fonu

2.1. Hesap İşletim Ücreti (Yargı kararı ile yürütmesi durdurulmuştur.)

2.2. Para Çekme Ücreti

3.Para Transferleri

3.1. Elektronik Fon Transferi Ücreti

3.2. Havale Ücreti

3.3. Swift Ücreti

4.Kredi Kartları

4.1. Yıllık Üyelik Ücreti

4.2. Ek Kart Yıllık Üyelik Ücreti

4.3. Kart Yenileme Ücreti

4.4. Nakit Avans Çekim Ücreti

5. Diğer

5.1. Kiralık Kasa Ücreti

5.2. Kampanyalı Ürün veya Hizmetler Ücreti

5.3. Fatura Ödeme Ücreti

5.4. Arşiv - Araştırma Ücreti

5.5. Onaya Bağlı Bildirim Ücreti

5.6. Başka Kuruluş ATM'sinden Yapılan İşlem Ücreti

5.7. Kamu Kurum ve Kuruluşlarına Yapılan Ödemeler

5.8. Üçüncü Kişilere Yapılan Ödemeler

Yönetmelikte yer alan ücretler dışında, finansal tüketicilerden farklı bir ücretin alınması mümkün bulunmamaktadır. Yönetmelikte belirlenen ve sözleşmenizde yer verilen dışında bir ücret alındığını düşünüyorsanız öncelikle ilgili Bankaya, buradan sonuç alınamaması halinde, Türkiye Bankalar Birliği ya da Türkiye Katılım Bankaları Birliği nezdindeki Bireysel Müşteri Hakem Heyetlerine başvuru yapılması mümkündür.

9

Kurumumuzun internet adresi "www.bddk.org.tr"dir ve herhangi bir sosyal medya hesabı veya mobil uygulaması bulunmamaktadır.
Kurumumuz hiçbir şekilde telefon, e-posta, internet sitesi veya başka ortamlarda kişisel bilgi talep etmemektedir!

Eski web sitemize "eskisite.bddk.org.tr" adresinden ulaşabilirsiniz.

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu

Telefon: (212) 214 5000

Posta Adresi: Büyükdere Cad. No:106 Esentepe Şişli/İSTANBUL Kullanım Şartları

Arama Sonuçları