Telefon | : | (212) 214 50 00 |
Adres | : | Finanskent Mahallesi Finans Caddesi No:42/1 34760 Ümraniye/İSTANBUL |
Son günlerde Kurumumuza ulaşan şikâyetlerden, kendilerini BDDK personeli olarak tanıtan kişilerin Kurumumuz Santral numarası 02122145000 hattı üzerinden arıyor izlenimi vererek banka müşterilerinin cep telefonlarına uygulama indirmelerini sağlamak suretiyle dolandırıcılık girişiminde bulundukları anlaşılmıştır.
Herhangi bir dolandırıcılık olayına maruz kalınmaması açısından, kendilerini BDDK personeli olarak tanıtarak bankacılık işlemlerinde kullanılan kişisel bilgileri isteyen, cep telefonuna uygulama indirilmesini, kullanıcı adı, şifre gibi bilgileri talep eden kişilere kesinlikle itibar edilmemesi, kişisel bilgilerin korunması hususunda azami dikkat ve özenin gösterilmesi büyük önem taşımaktadır.
Vatandaş Şikayet Hattı: 0850 222 23 35
Çağrı merkezi çalışma saatlerimiz 08:30 - 02:00 olarak düzenlenmiştir.
Bireysel bankacılık hizmetlerine yönelik tutar iadesi talebinizi içeren uzlaşmazlıkları çözüme kavuşturmak için il/ilçe tüketici sorunları hakem heyetlerine veya kuruluş birlikleri nezdinde faaliyet gösteren hakem heyetlerine aşağıdaki adreslerden başvuru yapabilirsiniz. Söz konusu heyetlerin kararları belirli tutarlara kadar bağlayıcıdır. Bu tutarların üstü için tüketici mahkemelerine başvurmanız gerekir.
https://www.turkiye.gov.tr/tuketici-sikayeti-uygulamasi
https://www.tbb.org.tr/tr/finansal-tuketici/musteri-sikayetleri-hakem-heyeti/basvuru-formu/304
https://tkbb.org.tr/sayfa/detay/mevzuat/bireysel-musteri-hakem-heyeti-209167
Bankacılık hizmetlerine ilişkin faiz, ücret, masraf ve komisyonları belirleme yetkisi Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankasına (TCMB) aittir. Bu kapsamda ürün ve hizmetlerden alınan faiz, ücret, masraf ve komisyonlara ilişkin şikayetinizi aşağıdaki bağlantıdan TCMB'ye yapabilirsiniz.
Tutar iadesi istediğiniz uzlaşmazlıklar veya bankaların aldıkları faiz, ücret, komisyon ve masraflar hariç bankalarla ve banka dışı finansal kuruluşlarla ilgili diğer şikâyetlerinizi aşağıdaki bağlantıdan BDDK'ya yapabilirsiniz.
E-Şikayet linkimiz; https://ebulten.bddk.org.tr/esikayet/
BDDK'nın faaliyetlerine yönelik bilgi edinme, talep, öneri ve şikâyetlerinizi aşağıdaki bağlantıdan yapabilirsiniz.
BDDK'ya dilekçe yoluyla şikâyette bulunmak isterseniz yazınızda adınız ve soyadınızın, imzanızın, açık adresinizin ile Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Numaranızın (TCKN) bulunması zorunludur. Aksi durumda dilekçeniz işleme alınamaz. Yazıda e-posta adresinizin ve telefon numaranızın verilmesi halinde ihtiyaç halinde size ulaşılması mümkün olur. Örnek dilekçe formu aşağıda verilmiştir.
Mevduat yatırma şartına bağlı yabancı kişi vatandaşlık başvuruları hakkında sorularınızı mevduatı yatırdığınız veya yatıracağınız bankaya iletebilirsiniz. Kurumumuz tüm işlemleri ve bilgilendirmeleri bankalar üzerinden yapmaktadır.
Bilgi edinme ve dilekçe hakkına ilişkin temel kanunlar aşağıda verilmiştir.
Mevduat/katılım fonu sahibi tarafından imzalanması gereken beyan örneği için tıklayınız.